Podstrony
- Strona startowa
- Andrzej Mencwel Wiedza o kulturze Cz. I Antropologia kultury
- Freedom Long Max Wiedza tajemna w praktyce
- Wingo Otha Podrecznik Huny (2)
- Otha Wingo Podrecznik Huny
- Wingo Otha Podrecznik Huny
- Donaldson Stephen R Moc ktora oslania
- zlecenie
- Dan Simmons Hyperion
- Zbrodnia wsrod roz Zofia Kaczorowska
- Anthony Piers Zamek Roogna (SCAN dal 862)
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- dacia.pev.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.W związku z tym powstaje chroniczne naprężenie.Człowiek czuje się wtedy nieszczęśliwy i sfrustrowany.Ponieważ Lono z przyzwyczajenia odrzuca naturalne potrzeby Ku, w pewnym momencie zacznie ono sprzeciwiać się zamiarom Lono, np.przez rozwinięcie problemów zdrowotnych.Ku może również zakłócić sny, normalne funkcjonowanie umysłu i zwykły sposób poruszania się.Uczyni ono wszystko, aby zwrócić uwagę Lono w nadziei, iż otrzyma pozwolenie uczynienia czegoś, co wywołuje dobre fizyczne samopoczucie.Jeżeli Ku zbyt długo czuje się ignorowane lub źle traktowane, wtedy może również zakłócić normalny przepływ siły życiowej przez ciało i ducha, co prowadzi do rozdrażnienia i nadmiernych reakcji lub depresji oraz niedoboru energii.¨Ponieważ Ku kontroluje podstawowy strumień manifestacyjnej energii nazywanej maną, która umożliwia nam działanie, może w końcu pogrzebać nasze najpiękniejsze, długoterminowe życzenia za pośrednictwem tego, iż odmówi przeobrażenia naszych zamiarów w skuteczne działanie.Uniwersalną prawdą jest fakt, że zbyt często znajdujemy się w sytuacjach, w których nasz intelektualny rozum chce jednego, podczas gdy Ku chciałoby czegoś innego.Jak widzieliśmy, nasze myślenie i planowanie skłonne jest przenosić na późniejszy okres natychmiastowe zaspokajanie potrzeb na korzyść ważniejszych celów, podczas gdy instynktowna jaźń od razu chce otrzymać przyjemność.w zachodnim społeczeństwie Ku i Lono z reguły znajdują się w stanie sprzeciwu.w rezultacie tego widzimy ogólne zakłócenia w działaniu różnych funkcji Ku.Podstawowa zasada brzmi: Jeśli Lono skłonne jest do ignorowania i odrzucania potrzeb Ku, wtedy zamyka się, uniemożliwia otwartą komunikację i ignoruje wszystkie emocje lub fizyczne symptomy Ku, które mogłyby przynieść korzyść Lono.Jest to klasyczna sytuacja, w której ktoś chronicznie stracił kontakt ze swoimi uczuciami oraz ciałem i zamiast tego tylko myśli, martwi się i myśli - myśli - myśli.To załamanie się komunikacji i przewaga panowania jednego aspektu świadomości nad całym człowiekiem z pewnością prowadzą do ogólnego naprężenia lub letargu, zamieszania lub strachu, depresji lub maniackiego zachowania się.Wiele psychologicznych lub psychiatrycznych metod ma na celu wyprowadzenie człowieka z tego chronicznego stanu wewnętrznej ślepej uliczki.Jednak zbyt często starania te nie odnoszą skutku, ponieważ myślący rozum Lono z przyzwyczajenia wyłącza Ku z podejmowania jakichkolwiek decyzji, nie dysponuje wystarczającym wglądem, aby jasno rozpoznać tę sytuację i uzdrowić rozłam między rozumem i ciałem.¨Lono musi nauczyć się otwierania na trzeci aspekt naszej świadomości, który określany jest mianem Wyższe Ja, duchowy wymiar, wiedza intuicyjna, Bóg lub w terminologii polinezyjskiej Akua lani.Jest to kolejny aspekt świadomości człowieka, który sam dysponuje dostateczną mocą i jasnością swojej świadomości, aby przywrócić harmonię i rezonans między dwoma wydawałoby się skłóconymi częściami - myślami i uczuciami, rozumem i ciałem, zamiarem i impulsem.Jeżeli mamy czysto materialne podejście do świata, wtedy zgodnie z definicją jesteśmy ograniczeni na poziomie rozumu i ciała.Jak wszyscy wiemy, nadzwyczaj trudno jest wyłącznie za pomocą zamiaru myślącego rozumu usunąć dawne, głęboko zakorzenione przyzwyczajenia i nastawienia, które mają skłonność do podminowania naszego obecnego życia.Nawet jeżeli Lono samo zdecyduje się na lepsze ułożenie stosunków z Ku, wtedy może nie będziemy mogli świadomie przełamać dawnych wzorców oszukiwania i odrzucania, wrogości i zwodniczej ignorancji.Dlatego też niektórzy stwierdzą, gdy spróbują praktykować oddechową medytację służącą harmonizowaniu Ku i Lono, iż myślący rozum rozwija postawę unikania, która będzie sabotowała ich pozytywne zamiary chociaż chwilowego doprowadzenia do rezonansu ciała i umysłu.Mogą wystąpić wtedy napięcia i stan podrażnienia.¨Nie martw się, jeśli dojdzie do takiej sytuacji.Jest to tylko pewny dowód na to, że należy przyjrzeć się trzeciemu aspektowi swojej świadomości.Gdy do swojego świadomego bytu włączysz ten duchowy wymiar, Akua lani, wtedy bez wątpienia wejdziesz w kontakt z uzdrawiającą energią, która umożliwi ci nowy harmonijny związek, wzajemny respekt oraz współpracę Ku i Lono.W interesie emocjonalnego uzdrowienia oraz ogólnego duchowego i fizycznego dobrego samopoczucia ważne jest nauczenie się, w jaki sposób można wprowadzić do gry Wyższe Ja, aby zaprowadzić spokój między Ku i Lono.Istnieje też jeszcze drugi ważny powód.Jak już wspomnieliśmy, Ku gromadzi, kanalizuje i przesyła zamiary swojego rozumu za pomocą specjalnej formy energii ki, którą kahuni nazywają maną.Tylko dzięki temu, iż Lono otwiera się na Ku i stara o poważną komunikację lub usunięcie napięć za pośrednictwem Akua lani, Ku ze swojej strony całkowicie otworzy się w celu przyjmowania poleceń od Lono i działania na manifestacyjnym poziomie.Poza tym Ku będzie wypromieniowywało na zewnątrz polecenia Lono.w dalszej części książki powrócimy jeszcze do tematu istoty i dynamiki many.Twoje Wyższe Ja: Akua laniKażdy z nas posiada jakieś wyobrażenie o duchowym poziomie bytu.Niektórzy użyją słowa Bóg, inni będą obstawać przy określeniu Wyższe Ja, Wielki Duch lub Najwyższa Istota.Ludzie, którzy nie są związani z żadną religią, trzymają się wyobrażenia obejmującej wszystko mądrości uniwersum, kosmosu lub swojej własnej, intuicyjnej jaźni.¨Poprzez tę książkę nie mamy zamiaru zmieniać twoich indywidualnych nastawień religijnych.Huna nie jest religią, lecz pragmatycznym układem.Dlatego też bez żadnego uszczerbku możesz wnieść do niej swoje własne wyobrażenie o Bogu, Wyższym Ja lub intuicyjnej mądrości.Z czysto praktycznego powodu zdecydowaliśmy się używać nazwy Akua lani na określenie naszego głębokiego, duchowego aspektu bytu
[ Pobierz całość w formacie PDF ]