Podstrony
- Strona startowa
- Terry Pratchett 00 Dysk (Wars
- Swietlisty Kamien 03 Paneb Og Jacq Christian(1)
- Sw. Brygida
- (ebook PDF) Schreiner Object oriented Programming With A
- Prawo Turystyczne R. Walczak (2)
- Władysław Boziewicz Polski kodeks honorowy
- Day Sylvia Nie igraj ze mna tom
- Trollope Joanna Najlepsi przyjaciele
- Ti Hoang Rozmowy z Zoltym Cesarzem o med
- Narrenturm.korekta1
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- slaveofficial.htw.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Wszystkie pociski spadajÄ… jednoczeÅ›nie.Jak zatem zróżnicowaćmomenty ich uderzania w ziemi¹? Z górnego menu wybierz Track View i OpenTrack View.Pojawi si¹ okno edycji kluczy animacyjnych (rysunek 3.166).Kliknijznaczek plus , który umieszczony jest obok napisu Objects, a wówczas rozwiniesi¹ lista obiektów, które do tej pory utworzyÅ‚eÅ›.Po prawej stronie widoczne b¹dÄ…czarne kreski, oznaczajÄ…ce zbiory kluczy animacyjnych.Można je przesuwaćw czasie i modyfikować ich dÅ‚ugość.ZaczynajÄ…c od górnej cz¹Å›ci kadru, porozmiesz-czaj klucze animacyjne tak, aby pociski spadaÅ‚y w różnym czasie.Można skrócić czasspadania zmniejszajÄ…c dÅ‚ugość czarnej kreski, nazywanej zbiorem kluczy.148 3D Studio MAX.Matrix jak to zrobić?Rysunek 3.164.Rysunek 3.165.Jeżeli efekt spadania pocisków na ziemi¹ wyglÄ…da już zadowalajÄ…co, pozostaje dopasowaćmoment poczÄ…tkowy do materiaÅ‚u nagranego w tle.Aby pociski pasowaÅ‚y do tÅ‚a, trzeba jew odpowiedni sposób oÅ›wietlić.WykorzystaÅ‚em Å›wiatÅ‚a typu Omni (bez opcji rzucaniacieni).Należy pami¹tać, aby zmienić kolor Å›wiatÅ‚a.Jeżeli nie jesteÅ› pewien, jak sobiez tym poradzić, obejrzyj gotowy materiaÅ‚ z pliku o nazwie kulki spadajÄ… final.Zaznacz wszystkie pociski i wskazujÄ…c kursorem dowolny z nich, kliknij prawymklawiszem myszy.Pojawi si¹ okno, w którym powinieneÅ› wybrać Properites, a na-st¹pnie w polu Motion Blur zaznaczyć opcj¹ Object.Część III f& Animacja 149Rysunek 3.166.Z górnego menu wybierz teraz Rendering/ Render., a w polu Object Motion Blurwartość Duration ustaw na 1.Oznacza to, że rozmycie pocisku w ruchu b¹dziemiaÅ‚o dÅ‚ugość różnicy jednej klatki.Zaznacz także opcj¹ umieszczonÄ… w polu AntiAliasing/Filter Size.Na koniec wykonaj rendering uj¹cia do momentu, w którym po-ciski opuszczÄ… kadr.UjÄ™cie ósmeNadszedÅ‚ wreszcie czas na to, by zająć si¹ ostatnim uj¹ciem.Zadanie b¹dzie bardzoproste wystarczy przerobić uj¹cie szóste.Aby to uczynić, wczytaj scen¹ o na-zwie dynamics.max.W widoku Left zaznacz pocisk i, majÄ…c wciÅ›ni¹ty klawisz Shift,przesuÅ„ pocisk w prawo i do góry.Kiedy pojawi si¹ okno Clone Options, w poluNumber of Copies wprowadz dowolnÄ… liczb¹ kopii.Rysunek 3.167.Zaznacz pocisk, od którego zaczÄ…Å‚eÅ› kopiowanie i przesuÅ„ suwak animacji do koÅ„-ca.Nast¹pnie zaznacz wszystkie klucze animacyjne tego pocisku i wykasuj je, wci-skajÄ…c klawisz Delete.W efekcie uzyskasz widok podÅ‚ogi, który pozostaÅ‚ po uj¹ciuszóstym.Cofnij suwak animacji do poczÄ…tku i porozmieszczaj pociski wedle uznania,chociaż wskazane byÅ‚oby jeszcze, abyÅ› je poobracaÅ‚ w różne strony.Dzi¹ki temukażdy z nich b¹dzie spadaÅ‚ w innym poÅ‚ożeniu.150 3D Studio MAX.Matrix jak to zrobić?Rysunek 3.168.Z bocznego menu wybierz panel Utilites i Dynamics.Kliknij Remove w rolecieDynamics, a pózniej New.W ten sposób skasowany zostanie wczeÅ›niejszy zestaw,a na jego miejscu pojawi si¹ nowy.KlikajÄ…c Edit Object List, zaznaczysz wszystkieobiekty poza pociskiem leżącym na podÅ‚odze.Rysunek 3.169.Nast¹pnie kliknij przycisk Edit Object i z listy obiektów, które biorÄ… udziaÅ‚ w koli-zjach, wybierz podÅ‚og¹ (Box01).W polu Dynamics Controls wybierz opcj¹ ThisObject Is Unyielding, co b¹dzie oznaczaÅ‚o, że obiekt pozostanie nieruchomy, choćb¹dzie braÅ‚ udziaÅ‚ w kolizjach.W polu Collision Test zaznacz opcj¹ Box.I podÅ‚ogagotowa!Część III f& Animacja 151Zajmij si¹ teraz pociskami.Wybierz z listy pierwszy pocisk i klikajÄ…c Assign ObjectEffects, wybierz pola siÅ‚, które majÄ… oddziaÅ‚ywać na dany obiekt (pole siÅ‚ Gravity).W polu Collision Test zaznacz opcj¹ Mesh.Zaznacz również opcj¹ Override Material Sliding Friction, co uaktywni kolejnÄ… opcj¹, Sliding Friction, odpowiadajÄ…cÄ… zatarcie obiektu w ruchu.Wpisz 0,15.Powtórz kolejno wymienione operacje dlareszty pocisków.Jak już si¹ z tym uporasz, pozostanie ci jedynie klikni¹cie przyci-sku Solve.Teraz obliczanie b¹dzie naprawd¹ zÅ‚ożonÄ… operacjÄ…, zatem na efektprzyjdzie Ci poczekać nieco dÅ‚użej.Ale nie przejmuj si¹.Jeżeli Twoja praca nieprzyniesie pożądanych efektów, zawsze możesz wczytać plik o nazwie dynamics02.max.152 3D Studio MAX.Matrix jak to zrobić?
[ Pobierz całość w formacie PDF ]