Podstrony
- Strona startowa
- Zelazny Roger i Sheckley Robert Przyniescie mi glowe ksiecia
- Chmielewska Joanna Zbieg Okolicznosci (www.ksiazki
- Chmielewska Joanna Pech (2)
- Psellos Michal Kronika
- Giovanni Boccaccio Dekameron tom 1
- Gabriel Garcia Marquez Cien aos de soledad
- Prokopiusz z Cezarei Historia Sekretna (6)
- Grzesiuk Stanislaw Na marginesie zycia (2)
- Hoss Autobiografia
- Chattam Maxime Otchłań zła 03 Diabelskie zaklęcia
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- plazow.keep.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Aby modyfikować raport podczas jego funkcjonowania (a także w procesie projektowania) konieczne jest dogłębnezrozumienie jego właściwości, zdarzeń i obiektów.Przejdzmy do przeglądu tych elementów.Filtrowanie i sortowanieWłaściwości te działają prawie identycznie jak ich odpowiedniki z formularzy.Korzystając z właściwości Filtr, możeszograniczyć zawartość raportu.Filtrowanie działa tylko wówczas, gdy właściwość Filtr włączony ustawiona jest na Tak.Abyzobaczyć jak działa filtrowanie w formularzu, postępuj w następujący sposób:50.Otwórz raport Katalog w widoku Projekt.51.Zmień właściwość Filtr włączony na Tak.52.We właściwości Filtr wprowadz następujące wyrażenie:175Rozdział 10.f& Tworzenie raportów[NazwaKategorii] = "Napoje"53.Przejdz do widoku Podgląd wydruku.Wyświetlone powinny zostać jedynie napoje.54.Powróć do widoku Projekt i ustaw właściwość Filtr włączony na Nie.55.Przejdz do widoku Podgląd wydruku.Wyświetlone zostaną wszystkie kategorie.Aby użyć tych właściwości w kodzie, mógłbyś utworzyć następujące procedury:Reports![Katalog].FilterOn=TruelubReports![Katalog].Filter=[NazwaKategorii]= "Napoje"Trzymaj grupę razemPrzy tworzeniu raportów wielokolumnowych może zaistnieć konieczność zachowania grup w kolumnie lub na stronie wcałości.Oto dwie dostępne opcje:u Na kolumnę gdy właściwość ta jest użyta łącznie z umieszczoną w oknie dialogowym Sortowanie i grupowaniewłaściwością Trzymaj razem, Access spróbuje zmieścić całą grupę w tej samej kolumnie.u Na stronę gdy właściwość ta jest użyta łącznie z umieszczoną w oknie dialogowym Sortowanie i grupowaniewłaściwością Trzymaj razem, Access spróbuje zmieścić całą grupę na tej samej stronie.HasDataGdy raport główny wykonuje obliczenia na podraporcie, w którym nie ma danych, wyrażenie może wyświetlić komunikat obłędzie.Do określenia, czy istnieją dane dla raportu lub formantu, możesz użyć właściwości HasData.Właściwość ta zwracatrzy wartości:Tabela 10.4.Wartości właściwości HasDataWartość OpisRaport niezwiązany Raport nie posiada zródła rekordówRaport związany, bez rekordów Raport posiada zródło rekordów, lecz jest ono puste-1 Raport związany, zawiera rekordy Raport posiada zródło rekordów zawierające co najmniejjeden rekordDo sprawdzenia, czy obliczenia powinny być wykonywane, wystarczy prosta formuła:="Category has " & if ([CategorySubRpt].[Report].[HasData] = -1, _[CategorySubRpt].[Report]![CatCount],0) & " products."Zdarzenia raportu (podczas jego działania)Poniższe zdarzenia to niektóre ze zdarzeń uruchamianych podczas działania raportu.Oznacza to, że uruchamiane są, gdyraport jest drukowany, zaznaczany itd.Są to zdarzenia, których będziesz używał do kontroli zachowań związanych zinterakcją z użytkownikami lub danymi raportu.Przy otwarciuPrzy otwarciu jest to pierwsze zdarzenie po uruchomieniu raportu.Występuje przed otwarciem podległej kwerendy.Jest wtakim razie dobrym miejscem na dokonanie programowych zmian w kwerendzie lub na podanie jej określonychparametrów.Kod napisany w zdarzeniu Przy otwarciu zostanie wykonany, zanim w raporcie stanie się cokolwiek innego.Po zakończeniu tego zdarzenia raport podejmie działania konieczne do załadowania danych.Przy aktywowaniu, przy dezaktywowaniuZdarzenia te uruchamiane są, gdy raport staje się aktywnym oknem (w przypadku Przy dezaktywowaniu przestaje nim być)lub gdy rozpoczyna się drukowanie raportu.176Część III f& Interfejs użytkownikaPrzy braku danychDawniej, gdy po otwarciu raport nie zawierał żadnych rekordów lub jego filtr nie zwrócił żadnych wierszy, Accesswyświetlał komunikat o błędzie.Na szczęście problem ten został rozwiązany i teraz formanty związane z pustym zródłemrekordów są po prostu puste.Jednakże zdarzenie Przy braku danych będzie w takim przypadku uruchamiane.Może byćużyte do grzecznego poinformowania użytkowników o braku rekordów i anulowania raportu.Gdyby raport miałwyświetlać zamówienia według klientów, kod na wydruku 10.3 anuluje raport, gdyby dany klient nie posiadał żadnychzamówień.Wydruk 10.3.Anulowanie raportu przy braku danychPrivate Sub Report_NoData(Cancel As Integer)' Ostrzeż użytkownikaMsgBox "Ten klient nie składał zamówień"' Anuluj otwieranie raportuCancel = TrueEnd SubPrzy błędzieJeśli tabela, na której poparty jest raport, otwarta jest przez innego użytkownika z wyłącznością lub po prostu nie istnieje,aparat Jet stwierdzi błąd i uruchomi zdarzenie raportu Przy błędzie.Zdarzenie to połączone jest z procedurąAccessError obiektu Application, więc do rozwiązania tego problemu nie możesz użyć Err.Description.Najlepszym sposobem na radzenie sobie z błędami w raportach jest użycie modułu klasy raportu.Przy stronieZdarzenie to umożliwia dokonywanie zmian w raporcie w ostatnim momencie, tuż przed jego wydrukowaniem lubprzeglądaniem w widoku Podgląd wydruku.Niektóre zmiany (związane na przykład z obramowaniem stron lubobliczaniem niestandardowych podsumowań) łatwiej jest wykonywać po sformatowaniu raportu, jednak przed jegowydrukowaniem.Metoda Line spowoduje narysowanie linii wokół raportu, zanim zostanie on wydrukowany:Me.Line (0, 0) (Me.ScaleWidth, MeScaleHeight), , BPrzy zamknięciuZdarzenie to występuje zaraz po zamknięciu raportu, jednak przed jego dezaktywacją.Możesz chcieć zamknąć wraz zraportem formularz służący do wprowadzania parametru lub zmienić pozycję innych okien.Zadania te, jak i inneporządkujące czynności, mogą być wpisane w zdarzenie Przy zamknięciu.Właściwość SekcjaRaport w Accessie może zawierać maksymalnie 25 sekcji: Nagłówek/Stopka raportu, Nagłówek/Stopka strony, Szczegółyoraz maksymalnie dziesięć Nagłówków/Stopek grup.Właściwość Sekcja zawiera tablicę opisującą wszystkie sekcjeraportu.Do sekcji można tworzyć odniesienia za pomocą numerów ich indeksów w tablicy (a także stałych Accessa).Sekcje różnią się od innych właściwości Accessa tym, że nie zwracają własnej wartości, lecz odniesienie do sekcji
[ Pobierz całość w formacie PDF ]