Podstrony
- Strona startowa
- Corel PHOTO PAINT (2)
- Corel PHOTO PAINT (4)
- Corel PHOTO PAINT
- Corel PHOTO PAINT (5)
- Robert.A.Haasler. .Zbrodnie.w.imieniu.Chrystusa.(osloskop.net)
- John Grisham Rainmaker
- Binek Tadeusz 03 Odrodzenie
- Pierscien Cezara Rambaud
- Koontz Dean R Nocne dreszcze
- Christie Agatha Samotny dom
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- slaveofficial.htw.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.7 Przesuń następujące suwaki, aby określić siłę przemieszczenia: W poziomie przesuwa obrazek w poziomie od lewej do prawej. W pionie przesuwa obrazek w pionie od góry do dołu.688 CorelDRAW: Rozdział 11 Efekt Przemieszczenie działa we wszystkich trybach kolorów z wyjątkiem48-bitowego RGB, 16-bitowego trybu ze skalą szarości i czarno-białego.Pozycje Powtórz krawędzie i Zawinięcie na liście Obszaryniezdefiniowane dostępne są tylko wtedy, gdy wszystkie obiekty są scalonez tłem obrazka.Aby określić siłę przemieszczenia w poziomie i w pionie, można także wpisaćodpowiednie wartości w polach W poziomie i W pionie.Stosowanie efektu PrzesunięcieEfekt Przesunięcie przesuwa całą mapę bitową zgodnie z określonymiwartościami.Efektem przesunięcia obrazka jest powstanie pustych obszarów.Można je wypełnić innym fragmentem obrazka albo wybranym kolorem.Aby zastosować efekt Przesunięcie:1 Zaznacz mapę bitową za pomocą narzędzia Wskaznik.2 Z menu Mapy bitowe wybierz polecenie Zniekształcanie i wskaż poleceniePrzesunięcie.3 Przesuń suwaki W poziomie i W pionie , aby określić odległośćprzesunięcia mapy bitowej.Zaznacz pole wyboru Przesunięcie względne , aby ustawić suwaki.4 W sekcji Obszary niezdefiniowane wybierz jedną z opcji: Zawinięcie zawija obrazek podczas przesuwania, tworząc efektkafelków.Opcja ta pozwala sprawdzać wygląd krawędzi mapy bitowej, którama być wykorzystana jako tekstura, tło dokumentu internetowego lubtapeta pulpitu Windows.Praca z mapami bitowymi 689 Powtórz krawędzie wypełnia przestrzeń powstałą w wynikuprzesunięcia mapy bitowej kolorem występującym na krawędzi obrazka.Powoduje to efekt rozciągnięcia. Inny kolor wypełnia odsłonięte obszary kolorem wybranym za pomocąselektora kolorów.Efekt Przesunięcie działa we wszystkich trybach kolorów z wyjątkiemczarno-białego.Aby określić przesunięcie w poziomie lub w pionie, można także wpisaćodpowiednie wartości w polach W poziomie i W pionie.Odsłonięte obszary można też wypełnić kolorem wybranym z obrazka zapomocą narzędzia Pipeta.Stosowanie efektu ZiarnistośćEfekt Ziarnistość powoduje dzielenie mapy bitowej na kwadratowe, prostokątnelub okrągłe komórki.Użycie opcji Kwadratowy lub Prostokątny spowodujenadanie obrazkowi wyrazistego, cyfrowego wyglądu, natomiast opcja Promieniowy spowoduje, że mapa bitowa upodobni się do pajęczyny.Aby zastosować efekt Ziarnistość:1 Zaznacz mapę bitową za pomocą narzędzia Wskaznik.2 Z menu Mapy bitowe wybierz polecenie Zniekształcanie i wskaż polecenieZiarnistość.3 W sekcji Tryb ziarnistości wybierz jedną z opcji:690 CorelDRAW: Rozdział 11 Kwadratowy zachowuje jednakowe wartości Wysokość i Szerokośćdla bloków. Prostokątny umożliwia wybór niezależnych wartości Wysokośći Szerokość dla bloków. Promieniowy tworzy piksele poczynając od punktu środkowegopromieniście na zewnątrz.Aby ustalić położenie punktu środkowego,naciśnij przycisk ustawiania środka.4 Przesuń suwaki Szerokość i Wysokość , aby określić wielkość bloków.Efekt ustawionego wymiaru bloków pikseli jest zależny od wielkości mapybitowej.Wartość 10 na małej mapie bitowej powoduje utworzenie dużychbloków pikseli, a na dużej mapie bitowej małych bloków pikseli.5 Przesuń suwak Krycie , aby określić przezroczystość pikseli.Większe wartości powodują, że bloki przysłaniają mapę bitową, przymniejszych wartościach mapa bitowa jest widoczna przez bloki.Efekt Ziarnistość działa we wszystkich trybach kolorów z wyjątkiem trybuz paletą kolorów i czarno-białego.Stosowanie efektu MarszczenieEfekt Marszczenie zniekształca obrazek przez dodanie fal.Siła pierwszej faliwpływa na wygięcie obrazka, a dodanie jeszcze jednej, prostopadłej fali zwiększajego zniekształcenie.Aby zastosować efekt Marszczenie:1 Zaznacz mapę bitową za pomocą narzędzia Wskaznik.2 Z menu Mapy bitowe wybierz polecenie Zniekształcanie i wskaż polecenieMarszczenie.Praca z mapami bitowymi 6913 W sekcji Fala pierwotna przesuń następujące suwaki: Okres ustawia okres fali. Amplituda ustawia wysokość fali.4 Aby utworzyć falę prostopadłą, zaznacz pole wyboru Fala prostopadła.5 Przesuń suwak Amplituda fali prostopadłej , aby określić intensywność faliprostopadłej.6 Aby fale miały postrzępione krawędzie, zaznacz pole wyboru Zniekształcaniemarszczenia.7 Użyj pokrętła Kąt , aby ustalić kąt fali.Efekt Marszczenie działa we wszystkich trybach kolorów z wyjątkiem48-bitowego RGB, 16-bitowego trybu ze skalą szarości i czarno-białego.Aby określić okres, wysokość, intensywność i kąt, można także wpisaćodpowiednie wartości w polach Okres , Amplituda , Amplituda faliprostopadłej i Kąt.Stosowanie efektu ZawirowanieEfekt Zawirowanie powoduje zniekształcenie mapy bitowej zgodnie z podanymprzez użytkownika kierunkiem i kątem.Aby zastosować efekt Zawirowanie:1 Zaznacz mapę bitową za pomocą narzędzia Wskaznik.2 Z menu Mapy bitowe wybierz polecenie Zniekształcanie i wskaż polecenieZawirowanie.692 CorelDRAW: Rozdział 113 Wybierz jedną z następujących opcji: W prawo ustala kierunek obrotu zgodny z ruchem wskazówek zegara. W lewo ustala kierunek obrotu przeciwny do ruchu wskazówek zegara.4 Naciśnij przycisk ustawiania środka.5 Umieść wskaznik myszy na mapie bitowej i kliknij, aby ustalić punkt środkowy,będący punktem początku efektu.6 Przesuń suwak Pełne obroty , aby określić liczbę obrotów
[ Pobierz całość w formacie PDF ]