Podstrony
- Strona startowa
- Roberts Nora Marzenia 02 Odnalezione marzenia
- Roberts Nora Marzenia 03 Spełnione marzenia
- Roberts Nora Marzenia 01 Smiale marzenia
- Neumann Robert The Internet Of Products. An Approach To Establishing Total Transparency In Electronic Markets
- Zen and the Heart of Psychotherapy by Robert Rosenbaum PhD 1st Edn
- Zelazny Roger & Sheckley Robert Przyniescie mi glowe ksiecia (S
- QoS in Integrated 3G Networks Robert Lloyd Evans (2)
- PoematBogaCzlowieka k.5z7
- Tolkien J R R Wladca Pierscieni T 2 Dwie Wieze
- Harry.Potter.i.Zakon.Feniksa
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- bless.xlx.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.62mm.Pojazd rozwijał na drodze prędkość 38 46 km/h, a w terenie24 32 km/h.Załoga pojazdu składała się z pięciu osób.Nowszymczołgiem, który szybko zastąpił Sherman a, był M-26 Pershingwyposa\ony w działo kalibru 90 mm, działko przeciwlotnicze MSkalibru 76,2 mm, dwa karabiny maszynowe 7,62 mm, jeden karabinmaszynowy 12,7 mm.Czołg jezdził po drogach z prędkością do 48km/h, a w terenie do 29 km/h.Jego waga wynosiła 46 ton, a grubośćpancerza 51 102 mm.Wyposa\ony był w silnik gaznikowybenzynowy chłodzony powietrzem o mocy maksymalnej 500 KM.Wskład załogi wchodziło 5 ludzi.Siły lotnicze przerzucone do Koreiskładały się z jednostek lotnictwa taktycznego.Było to związane zszybkim postępem wojsk północnokoreańskich, co spowodowało, \enajwa\niejszym zadaniem lotnictwa sprzymierzonych stało siępowstrzymanie impetu natarcia przeciwnika oraz zadanie mu jaknajwiększych strat.Do tego celu doskonale nadawały się samolotymyśliwsko-bombowe, dysponujące odpowiednim udzwigiem izasięgiem: North American F-51 Mutstang i North American F-82Twin Mustang.F-51 był najbardziej znanym amerykańskimmyśliwcem z okresu II wojny światowej.Został po raz pierwszyoblatany w pazdzierniku 1940 r.Jego prędkość wynosiła 703 km/h,pułap praktyczny 11 770 m, zasięg 3347 km.Ta jednozałogowamaszyna uzbrojona była w sześć karabinów maszynowych 12,7 mm iładunek bomb do 454 kg.F-82 Twin Mustang powstał z połączeniadwóch kadłubów F-51.Stworzono w ten sposób cię\ki myśliwiec odu\ym zasięgu, który był u\ywany w Korei głównie do działańnocnych.To właśnie51samolot tego typu, będący w składzie 68 dywizjonu myśliwskiego,rankiem 25 czerwca 1950 r.tu\ po agresji północnokoreańskiej naKoreę Południową jako pierwszy przeprowadził rozpoznanie postępuwojsk KAL na froncie.Po powrocie załoga zło\yła meldunekbezpośrednio MacArthurowi.Dzień pózniej samoloty tego typuosłaniały ewakuację personelu amerykańskiej ambasady w Seulu doJaponii.W początkowej fazie konfliktu główny cię\ar walk spoczął naśrednim i cię\kim lotnictwie bombowym, wyposa\onym w maszynyDouglas B-26 Invader i Boeing B-29 Sutperfortress.Były onewykorzystywane do atakowania szlaków komunikacyjnychprzeciwnika i niszczenia zgrupowań oraz cię\kiego sprzętu wojskKAL.W okresie wojny bombowce amerykańskie zniszczyły 168mostów kolejowych, 406 lokomotyw, 3700 wagonów kolejowych i38 500 pojazdów kołowych.Słynny B-29 swój pierwszy lot odbył wewrześniu 1942 r.Jako bombowiec dalekiego zasięgu byłwykorzystywany do działań w Europie i na Pacyfiku.To właśniesamolot tego typu zrzucił bomby atomowe na Hiroszimę i Nagasakiw sierpniu 1945 r.Prędkość maksymalna maszyny wynosiła 576km/h, pułap praktyczny 9700 m, maksymalny zasięg 6600 km.Uzbrojony był w 10 karabinów maszynowych 12,7 mm i jednodziałko 20 mm oraz ładunek bomb do 9 tys.kg.Załoga liczyła 10osób.2Pierwsze oddziały amerykańskie przerzucane były na front doKorei samolotami transportowymi Douglas C-54 Skymaster; samolotten mógł na swój pokład zabrać 62 pasa\erów.Wszedł on doprodukcji w 1942 r.i sprawdził się znakomicie podczas II wojnyświatowej.Jego prędkość maksymalna wynosiła 365 km/h, pułappraktyczny 6800 m, zasięg 4020 km.Załoga liczyła 4 osoby.Podstawowymi samolotami wspomagania sił piechoty morskiejbyły myśliwce pokładowe Vought F4U-4B Corsair.2(Przyp.Q) Nie wiem skąd czerpał autor informacje na temat danych technicznych P-51D, ale są on dośćkontrowersyjne.U\yty w tym miejscu termin jednozałogowa, jest dość enigmatycznym, bo w końcu ka\da maszynabyła jednozałogowa, choć nie musiała się składać ona z jednej osoby.Co do opisu F-82 najogólniej mo\na by tak toprzyjąć, i\ samolot powstał z powalczenia dwóch kadłubów F-51H,acz była to całkowicie nowa konstrukcja, bazującąna Mustangu.Co do F-4U Corsair, zasadniczo w walkach przez pierwsze 10 mcy wojny u\ywano dwóch wersji tejmaszyny F4U-4 oraz produkowanej ju\ po wojnie F4U-5, dopiero pod koniec działań została wprowadzona specjalniezaprojektowana wersja szturmowa samolotu oznaczona AU-1 (F4U-6) oblatana31 stycznia 1952 roku.52Samoloty te były u\ywane równie\ jako myśliwce bombardujące,mogły bowiem przenosić tonę bomb lub rakiet.Samolot został obłatany w maju 1940 r.W czerwcu 1941 r.rozpoczęto produkcjęmasową.Model 4B został wyposa\ony w silnik o mocy 2100 KM.Maksymalna prędkość wynosiła 720 km/h, a zasięg 1600 km.Samolot został wyposa\ony w sześć działek kalibru 12,7 mm3.Teodporne i uniwersalne maszyny okazały się niezwykle skutecznejako samoloty szturmowe wspierające działania piechoty morskiejna lądzie.Podczas konfliktu koreańskiego na większą skalę wpro-wadzono do walki samoloty odrzutowe.8 listopada 1950 r.armiapółnocnokoreańska po raz pierwszy u\yła samolotu myśliwskiegoprodukcji radzieckiej MiG-15.Amerykanie odpowiedzieliwprowadzeniem do działań bojowych 18 grudnia tego\ rokumyśliwca F-86 Sabre.Spowodowało to zmierzch samolotu znapędem tłokowym, maszyny te, głównie F-51 i F-80, były od tejpory wykorzystywane przede wszystkim do zwalczania celównaziemnych.Uczestniczące w walkach nad Koreą myśliwceodrzutowe nale\ały w zasadzie do jednej klasy maszyn, ale dośćznacznie ró\niły się między sobą uzbrojeniem i manewrowością.Radziecki myśliwiec górował nad maszyną przeciwnika większąprędkością lotu poziomego, lepszymi parametrami wznoszenia imniejszym promieniem skrętu.F~86 Sabre z kolei miał przewagę wmanewrowaniu w płaszczyznie horyzontu, szczególnie na małychwysokościach lotu.Wiadomo było, \e swoje osiągi MiG-15zawdzięczał lekkiej konstrukcji, ta zaś była wyjątkowo wra\liwa nanajmniejsze nawet uszkodzenie.Z kolei większa masa F-86zapewniała mu przewagę prędkości w nurkowaniu.Alenajwa\niejszym czynnikiem w walce powietrznej pomiędzyodrzutowcami było indywidualne wyszkolenie pilotów.Tutajprzewaga w pierwszych miesiącach nale\ała do Amerykanów,którzy górowali wyszkoleniem i doświadczeniem nad pilotamikoreańskimi i chińskimi.Spośród 839 koreańskich i chin-3Autor dokonał tu zadziwiającej klasyfikacji karabinów 0,5 cala do grupy działek
[ Pobierz całość w formacie PDF ]