Podstrony
- Strona startowa
- Michael Judith cieżki kłamstwa 01 cieżki kłamstwa
- Moorcock Michael Zeglarz Morz Przeznaczenia Sagi o Elryku Tom III
- Michael Barrier Animated Man. A Life of Walt Disney (2007)
- Michael Barrier The Animated Man, A Life of Walt Disney (2007)(2)
- Moorcock Michael Zwiastun Burzy Sagi o Elryku Tom VIII
- Moorcock Michael Zemsta Rozy Sagi o Elryku Tom VI (SCAN dal
- Moorcock Michael Zeglarz Morz Sagi o Elryku Tom III
- Diogenes Zywoty i poglady slynnych filozofow
- Brown Dan Anioly i demony (2)
- acces2000expert
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- vader.opx.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Nie może być też mowy o ucieczce, bo personel linii będzie musiał złożyć zeznania przed odpowiednią komisją we własnym kraju.Casey dopisała w notatniku: „Załoga nieuchwytna”.- Wiemy chociaż, kto pilotował samolot? - zapytał ostrym tonem Roń Smith.- Owszem - odparł Lee, otwierając oprawiony w skórę notes.- Kapitan John Chang, czterdzieści pięć lat, mieszkaniec Hongkongu, sześć tysięcy godzin w powietrzu.Jest starszym kapitanem linii TransPacific, przechodził specjalne szkolenie na N-22.To bardzo dobry pilot.- Na pewno? - mruknął Burne, pochylając się nad stołem.- Kiedy po raz ostatni zdawał egzamin?- Trzy miesiące temu.- Gdzie?- Tu, u nas - odparł Lee.- Na symulatorze Nortona i pod okiem instruktorów Nortona.Bume odchylił się z powrotem na krześle, fukająe pod nosem.- Czy można wiedzieć, jakie zebrał oceny? - wtrąciła Casey.- Wyróżniające.Jeśli chcecie, to sprawdźcie w raportach.Singleton zapisała: „Błąd pilota wykluczony (?)”.- Jak myślisz, czy będziemy mogli z nim porozmawiać, Mikę? - Marder zwrócił się do Lee.- Czy możemy zlecić taki poufny wywiad kierownikowi zespołu serwisowego z Kaitak?- Nie wątpię, że załoga udzieli wszelkich możliwych wyjaśnień.Zwłaszcza wtedy, gdybyśmy wystosowali pytania na piśmie.Przypuszczam, że odpowiedź nadeszłaby w ciągu dziesięciu dni.- Rozumiem - mruknął w zamyśleniu dyrektor.- To i tak strasznie długo.- Dopóki nie poznamy szczegółowej relacji pilota, jesteśmy w ślepym zaułku - odezwał się Van Trung.- Wypadek nastąpił godzinę przed awaryjnym lądowaniem, a rejestrator w kabinie pilotów zachowuje tylko dwudziestopięcio-minutowy zapis rozmów.Tak więc analiza zapisu magnetycznego na nic się nie przyda.- To prawda, ale jest jeszcze FDR.Casey napisała: „Rejestrator Wskazań Przyrządów Pokładowych”.- Owszem, mamy FDR - przyznał Trung.Skrzywił się jednak z niechęcią.Singleton doskonale znała powód jego niezadowolenia.Rejestratory wskazań były bardzo mało wiarygodne.Tylko dziennikarze kreowali je na magiczne „czarne skrzynki”, pozwalające specjalistom rozszyfrować wszelkie szczegóły lotu.W gruncie rzeczy zdarzało się często, że w ogóle nie działały.- Zrobię, co w mojej mocy - obiecał Mikę Lee.- Co wiemy o tym samolocie? - zapytała Casey.- Niemal zupełnie nowy - odparł Marder.- Trzy lata służby, cztery tysiące godzin w powietrzu, dziewięćset cykli.Zapisała w notatniku: „Cykl = od startu do lądowania”.- Wiadomo coś o wynikach ostatniego przeglądu? - wtrącił grobowym głosem Doherty.- Podejrzewani, że na jakiekolwiek dane będziemy musieli czekać miesiącami.- Ostatni przegląd generalny przechodził w marcu.- Gdzie?- W Los Angeles.- Więc zapewne zrobiono go rzetelnie - powiedziała Singleton.- Zgadza się - rzekł Marder.- Podsumujmy zatem pierwsze spostrzeżenia.Prawdopodobnie możemy wykluczyć czynniki atmosferyczne, błąd załogi oraz stan techniczny maszyny.Zostaje nam własne podwórko.Trzeba będzie dokładnie przeanalizować procedurę szukania przyczyn wypadku.Spróbujmy jednak wstępnie zawęzić obszar poszukiwań.Czy mogła w samolocie wystąpić jakaś awaria, której efektem byłoby takie zachowanie maszyny, jakby się znalazła w obszarze silnych turbulencji? W układach mechanicznych?- Tak, jasne - odparł smętnie Doherty.- Podobny skutek wywołałoby nagłe opadnięcie slotów.Będziemy musieli sprawdzić całą hydraulikę sterowania płatami usterzenia.- W awionice?Trung energicznie sporządzał notatki.- Nurtuje mnie, dlaczego autopilot w sytuacji kryzysowej nie przejął sterowania maszyną.Będę mógł powiedzieć coś więcej po przeanalizowaniu zapisów FDR.-W elektryce?-Nagłe opadnięcie slotów mogłaby wywołać przerwa w obwodach odprowadzania ładunków statycznych.- Roń Smith pokręcił głową.-Ale to czysto teoretyczna ewentualność.- Silniki?-Owszem, silniki także mogłyby spowodować coś podobnego-mruknął Bume, przeciągając dłonią po rudych włosach - gdyby w trakcie lotu uruchomione zostały odwracacze ciągu.W takim wypadku samolot zwaliłby się nosem do ziemi albo nawet przekoziołkował.Gdyby to jednak nastąpiło, musiałyby pozostać ewidentne ślady awarii.Trzeba będzie dokładnie obejrzeć tuleje.Casey spojrzała na swoje notatki:Mechanika - opadnięcie slotów.Hydraulika - opadnięcie slotów.Awionika - autopilot.Elektryka - obwody antystatyczne.Silniki - odwracacze ciągu.W gruncie rzeczy należało sprawdzić każdy system maszyny.- Tak więc czeka was mnóstwo roboty - rzekł Marder, wstając z krzesła.Począł szybko zbierać swoje papiery.- Nie będę was dłużej zatrzymywał.- Spokojnie, John.Na pewno się z tym uporamy w ciągu miesiąca - rzucił Burne.- Nie masz się czym martwić.- A jednak - odparł dyrektor.- Tym razem nie mogę wam dać miesiąca.Chcę mieć odpowiedź za tydzień.Wokół stołu rozległy się głośne protesty.- Za tydzień?!- Na Boga, John!-Zlituj się! Do tej pory zawsze dostawaliśmy miesiąc na ustalenie przyczyn.- Nie mamy czasu - oznajmił Marder
[ Pobierz całość w formacie PDF ]