Podstrony
- Strona startowa
- PHP5 CMS Framework Development;
- Wojna i pokoj t.3 i 4 Tolstoj
- Frank Herbert Dzieci diuny
- iii rozbior polski insurekcja kosciuszkowska (2)
- Masterton Graham Nocna Plaga (2)
- Stockett Kathryn Sluzace
- Access 2000 Księga eksperta
- J.J.Sempe, R. Goscinny Wakacje Mikolajka
- Shobin Dav
- dickens charles klub pickwicka tom ii
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- akte20.pev.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Jeżeli odczuwasz praktykÄ™ jako ciężar, lepiej nie wykonuj tej konkretnej praktyki do moÂmentu, kiedy pojawi siÄ™ inspiracja i kiedy rozwiniesz radosÂny wysiÅ‚ek.Również ta część obejmuje cztery przedziaÅ‚y:1.Przed zaÅ›niÄ™ciem2.Po zaÅ›niÄ™ciu3.Po obudzeniu siÄ™, ale przed peÅ‚nym zaangażowaniem siÄ™ w codzienne aktywnoÅ›ci4.Okres aktywnoÅ›ci aż do nastÄ™pnej fazy snu1.Przed zaÅ›niÄ™ciem.PrzedziaÅ‚ ten obejmuje czas od poÅ‚oÂżenia siÄ™ do łóżka do momentu zaÅ›niÄ™cia.CaÅ‚e doÅ›wiadczeÂnie rozpÅ‚ywa siÄ™ w podstawie - rzeki wpÅ‚ywajÄ… do morza.2.Po zaÅ›niÄ™ciu.Tantra Matki porównuje ten okres do dharmakaji, przejrzystego Å›wiatÅ‚a.ZewnÄ™trzny Å›wiat zmysłów zanika, ale Å›wiadomość pozostaje.3.Po obudzeniu siÄ™.Istnieje przejrzystość, lgnÄ…cy do rzeÂczy umysÅ‚ jeszcze siÄ™ nie obudziÅ‚.Jest to udoskonalona samÂbhogakaja, nie tylko pusta, ale caÅ‚kowicie przejrzysta.4.Okres aktywnoÅ›ci.Moment, kiedy lgnÄ…cy umysÅ‚ ożyÂwia siÄ™, jest podobny do manifestacji nirmanakaji.AktywÂnoÅ›ci, myÅ›li i zwyczajny Å›wiat dopiero “zaczynajÄ… siÄ™", podÂczas gdy przejrzyste Å›wiatÅ‚o caÅ‚y czas siÄ™ utrzymuje.Åšwiat doÅ›wiadczeÅ„ manifestuje siÄ™ w niedualnoÅ›ci rigpy.Zjednoczenie tajemne: zÅ‚Ä…czenie przejrzystego Å›wiatÅ‚a z bardoTa praktyka polega na integrowaniu przejrzystego Å›wiatÅ‚a ze stanem poÅ›rednim po Å›mierci, z bardo.Proces umierania porównać można do procesu zasypiania.Tutaj dzieli siÄ™ go na cztery etapy, podobne do opisanych w poprzednich czÄ™ÂÅ›ciach.1.RozpÅ‚ywanie siÄ™ 2.Pojawianie siÄ™ 3.DoÅ›wiadczanie 4.Integrowanie1.RozpÅ‚ywanie siÄ™.W pierwszej fazie umierania, kiedy eleÂmenty ciaÅ‚a zaczynajÄ… siÄ™ rozpadać, doÅ›wiadczenie zmysÅ‚owe rozpÅ‚ywa siÄ™, uwalniajÄ… siÄ™ energie wewnÄ™trznych żywiołów, uczucia zanikajÄ…, rozpÅ‚ywa siÄ™ siÅ‚a życiowa i Å›wiadomość.2.Pojawianie siÄ™.Jest to pierwsze bardo po Å›mierci, pierÂwotnie czyste bardo (ka-dag).Przypomina ono moment zaÂsypiania, zwykle okres nieÅ›wiadomoÅ›ci.W tej fazie umieraÂnia urzeczywistniony jogin może uwolnić wszystkie dualiÂstyczne tożsamoÅ›ci i wyzwolić siÄ™ bezpoÅ›rednio w przejrzyste Å›wiatÅ‚o.3.DoÅ›wiadczanie.NastÄ™pnie pojawia siÄ™ bardo wizjonerÂskich doÅ›wiadczeÅ„, bardo przejrzystego Å›wiatÅ‚a (od-sal).PrzyÂpomina ono powstawanie z ciemnoÅ›ci snu w Å›nienie, kiedy Å›wiadomość manifestuje siÄ™ w różnych formach.WiÄ™kszość ludzi bÄ™dzie siÄ™ wówczas identyfikować z jednÄ… stronÄ… doÂÅ›wiadczenia, tworzÄ…c dualistycznÄ… jaźń i reagować w sposób dualistyczny na pozorne obiekty Å›wiadomoÅ›ci, podobnie jak we Å›nie samsarycznym.Również w rym bardo przygotowaÂny i urzeczywistniony jogin może osiÄ…gnąć wyzwolenie.4.Integrowanie.Kolejne jest bardo egzystencji (si ile-barÂdo).Przygotowany do tego bardo praktykujÄ…cy Å‚Ä…czy relaÂtywnÄ… rzeczywistość z niedualnÄ… rigpÄ….Jest to ponowne zrówÂnoważenie dwóch prawd, relatywnej i absolutnej.Jeżeli nie rozwinęło siÄ™ zdolnoÅ›ci do poÅ‚Ä…czenia tych dwóch rzeczywiÂstoÅ›ci, czÅ‚owiek identyfikuje siÄ™ ze zÅ‚udnÄ…, relatywnÄ… jaźniÄ… i dualistycznie reaguje na projekcje umysÅ‚u, które tworzÄ… doÂÅ›wiadczenie wizji.W rezultacie odradzamy siÄ™ w jednym z szeÂÅ›ciu Å›wiatów egzystencji.Te cztery okresy stanowiÄ… fazy procesu umierania.Aby poÅ‚Ä…czyć siÄ™ w nich z przejrzystym Å›wiatÅ‚em, musimy zachoÂwać Å›wiadomość.ZbliżajÄ…c siÄ™ do Å›mierci, powinniÅ›my, w miarÄ™ możliwoÅ›ci, spoczywać w rigpie, zanim zacznie siÄ™ rozpÅ‚ywać zmysÅ‚owe doÅ›wiadczenie.Nie czekaj na znalezieÂnie siÄ™ w bardo.Kiedy sÅ‚uch zniknie, ale wzrok na przykÅ‚ad pozostanie, jest to sygnaÅ‚, aby w peÅ‚ni zachować przytomÂność umysÅ‚u, a nie rozpraszać siÄ™ przez aktywność innych zmysłów.CaÅ‚kowicie wejdź w doÅ›wiadczenie rigpy, jest to najlepsze przygotowanie na to, co nadejdzie.Wszystkie praktyki jogi snu i Å›nienia stanowiÄ…, na pewnej pÅ‚aszczyźnie, przygotowanie do Å›mierci.Jest ona jak skrzyÂżowanie dróg - każdy, kto umiera, podąża w jednÄ… lub w druÂgÄ… stronÄ™.Co siÄ™ wówczas wydarzy, zależy od stabilnoÅ›ci prakÂtyki, od tego, czy jest siÄ™ w stanie caÅ‚kowicie spoczywać w rigpie, czy nie
[ Pobierz całość w formacie PDF ]