Podstrony
- Strona startowa
- Andrzej Mencwel Wiedza o kulturze Cz. I Antropologia kultury
- Wierciński Andrzej Magia i religia. Szkice z antropologii religii
- Andrzej.Sapkowski. .Chrzest.ognia.[www.osiolek.com].1
- Andrzej.Sapkowski. .Pani.Jeziora.[www.osiolek.com].1
- Andrzej.Sapkowski. .Wieza.jaskolki.[www.osiolek.com].1
- Andrzej.Sapkowski. .Ostatnie.Zyczenie.[www.osiolek.com].1
- Andrzej.Sapkowski. .Krew.Elfow.[www.osiolek.com].1
- Grabiński Stefan Nowele
- DDBSYS8
- Lacy K. Ford Deliver Us from Evil, The Slave
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- wywoz-sciekow.keep.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.brak ludzi, mila atmosfera).Gorzej, gdy sytuacja wymyka się spod kontroli.Cala sztuka polega na tym, żeby być nieustannie świadomym zachodzących wokół nas procesów.By zachować spokój i cierpliwość niezależnie od okoliczności.Żeby wiec uzyskać ciszę, nie płoszy się ptaków dlatego, że hałasują.Aby mieć spokój, nie zatrzymujemy ruchu powietrza czy szumiącej rzeki, lecz akceptujemy to i stajemy się świadomi ciszy.Przyjmujemy te dźwięki jako część ciszy.Śpiew ptaków istniejący w naszym umyśle wpływa na naszą psychikę.Innymi słowy, hałas robiony przez ptaki jest jednym czynnikiem, a nasze psychiczne pojęcie hałasu jest drugim.Jeśli potrafimy sobie z tym poradzić, to śpiew ptaków staje się po prostu słyszalną ciszą.Niezmiernie pożądaną więc rzeczą jest cisza umysłu, swoboda od ruchu i pędu myśli, bowiem gdy te milkną, prawdziwy spokój może nastąpić “z góry", spokój tak szeroki i wszechogarniający, iż można w nim odczuć rzeczywistość.Tą rzeczywistością jest potężny ocean nady, dźwięku OM, który przenika wszystko: żywe istnienia i martwe przedmioty, świat organiczny i nieorganiczny, naturę przejawioną i nieprzejawioną, fenomeny i noumeny.Całość natury i świadomość są zależne od OM.Jest to wszystko we wszystkim, wszechobecne, wszechpotężne, wszechwiedzące.Wsłuchując się w dźwięk OM najpierw można usłyszeć jakby dzwonienie w uchu, zwłaszcza prawym.Nazywa się go też anahat nada (an - nie, bez; ahata - instrument; nada - dźwięk), gdyż rozbrzmiewa bez instrumentu.Spośród niezliczonej różnorodności przejawów, odmian nady mistrzowie Yogi wyróżniają najczęściej kilka z nich.Uważają oni, że najbardziej użyteczne dla początkującego są poniższe rodzaje dźwięku, występujące w czystej postaci lub jako dźwięki zbliżone do tych podstawowych:Cin nada - przypomina brzmienie pszczelego roju, szum ulewy, gwizd, dźwięk o wysokiej częstotliwości.Cincin nada — szum wodospadu, ryk oceanu.Ghanta nada — dźwięk rozbrzmiewającego dzwonu.Siankha nada — głos muszli.Tantri wina — dźwięk nosowy, brzęczenie struny.Tala nada - dźwięk małego bębenka.Wenu nada - głos fletu.Mridanga — dźwięk dużego basowego bębna.Bheri nada — echo, odbite głosy.Megha nada - głos odległego grzmotu.Jeśli przykuje się całą swoją uwagę do tych odwiecznych dźwięków, szybko rozwieje się mgłę niewiedzy i zjednoczy z Najwyższym.Skupiając się na OM, zapomni się o całym zewnętrznym świecie, o ciele i zmysłach.Pozwoli to utożsamić się z OM.Proponuję wplatać ciszę w praktyki innych medytacji, np.w medytację na Centrum-Hara, w modlitwę, medytację z przyrodą, itd.Z czasem można spróbować medytacji ciszy samej w sobie, nie jako przerywnika, lecz jako podstawy i celu tej praktyki.Jest to jedna z trudniejszych medytacji, pomimo pozornej prostoty, ale mimo wszystko warto skorzystać z jej siły.ĆWICZENIEPrzyjmij wygodną pozycję medytacyjną i zamknij oczy.Zrelaksuj całe ciało.Pójdź do swojego Refugium i uspokój umysł.Zrelaksuj się całkowicie.Wsłuchaj się w ciszę, która jest wokół ciebie.Nawet jeżeli jesteś w zgiełku miasta, możesz ją odnaleźć.Wsłuchaj się w głos, który słyszysz w uszach.Może to jest szum fal, może dźwięk cykad.Koncentruj się na tych dźwiękach.Z czasem będą nimi coraz to inne dźwięki.Wszystkie one to szum Kosmosu, z którego kiedyś nauczysz się odczytywać to, co ważne.To ciągły przepływ informacji, do których wystarczy się podłączyć.Pozostań w tej ciszy przez 10-15 minut (lub dłużej, zależnie od twojej woli i potrzeby).Zakończ medytację, otwórz oczy.Wróć do codziennych zajęć, przenosząc do nich ciszę wszystkich zmysłów.MODLITWAGdy się modlisz, wejdź do komory swojej,a zamknąwszy drzwi za sobą, módl się doOjca swego, który jest w ukryciu, a Ojciectwój, który widzi w ukryciu, odptaci tobie.JezusWszystkie stworzenia są w bezpośrednim kontakcie z Bogiem dzięki zaszczepionemu w nich boskiemu piętnu.W ten sposób Bóg utrzymuje więź z każdym bytem, odpowiada mu i zna jego stan.Po osiągnięciu pewnego stopnia rozwoju duchowego zaczynamy zdawać sobie sprawę z istnienia owej cząstki, ale przed dojściem do tego stadium już ta więź istnieje i korzystamy z tego przywileju bezwiednie.Ludzie żyją jakby w uśpieniu, a przecież zostali stworzeni po to, aby sobie tę więź uświadomić.Bóg jest więc w każdym z nas i każdy, kto zna siebie, zna Boga.Modlitwa jest środkiem, który służy do porozumiewania się z Bogiem, do ustalania tej bezpośredniej więzi.Pragnienie jej zaistnienia rodzi się samoczynnie, bez zewnętrznego nakazu czy uprzedniego zamiaru, powziętego przed samą modlitwą albo podczas niej.Czym jest modlitwa w stosunku do medytacji? Czy jest medytacją, czy może jest czymś zupełnie innym? Zdania są podzielone.Jedni uważają ją za rodzaj medytacji, inni za coś pośredniego między medytacją a kontemplacją
[ Pobierz całość w formacie PDF ]