Podstrony
- Strona startowa
- Zbigniew Nienacki Raz w roku w Skiroławkach
- Sw. Jan Od Krzyza Dziela
- ÂŚw. Faustyna Kowalska DZIENNICZEK DUCHOWY(2)
- Moorcock Michael Zeglarz Morz Przeznaczenia Sagi o Elryku Tom III
- Pilipiuk Andrzej Kuzynki
- Adobe.Photoshop.7.PL.podręcznik.uzytkownika.[osiolek.pl] (4)
- Makuszynski Kornel Piate przez dziesiate (2)
- Binek Tadeusz
- Ludlum Robert Krucjata Bourne'a
- Hyde Christopher Plan Maxwella (2)
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- boszanna.htw.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Nie bÄ™dÄ™ ukrywaÅ‚, że możliwoÅ›ci Photoshopa otwiera-Ol Zawsze, kiedy przeglÄ…dam strony wypeÅ‚nione zna-ojÄ… zupeÅ‚nie inne, nowe poziomy, których potencjaÅ‚ twórczykomitymi tutorialami, podziwiam ich autorów.PoÅ›wiÄ™ciliD)nie znalazÅ‚by odzwierciedlenia w tradycyjnych mediach,rowiele czasu na poznanie rzeczy, poszukiwania form wyra-ponieważ myÅ›lenie zdecydowanie jest inne, przynajmniejzu i uzyskanie Å›ciÅ›le okreÅ›lonego obrazu, który pozwoli rów-w warstwie praktycznej.WÅ‚aÅ›ciwe wykorzystanie tego po-nież innym na poznanie Photoshopa w praktyce, potrafiÄ… siÄ™tencjaÅ‚u jednak momentami sprawia problem, ponieważpodzielić wiedzÄ…, co wbrew pozorom nie jest takie Å‚atwe.Jakreatywne używanie Photoshopa Å‚atwo może siÄ™ zamie-jednak miaÅ‚em zawsze z tym problem: mogÄ™ przerobić 5-10nić w posÅ‚ugiwanie siÄ™ automatycznym narzÄ™dziem.Tuto-tutoriali, ale niestety zapominam o nich bardzo Å‚atwo i mu-riale wspaniale prezentujÄ…ce mechanizm dziaÅ‚ania progra-siaÅ‚bym od nowa powtarzać krok po kroku czynnoÅ›ci, a namu tworzÄ… okreÅ›lony styl pracy i mogÄ… trwale okaleczyćto szkoda mi czasu.grudzieÅ„/styczeÅ„ 200560Niebo Jacek Krasodomskikreatywność.Pewna część galerii prezentujÄ…cych dzie- na, oparta na podstawach, jakimi sÄ… warsztat oraz jasnośćła stworzone przy pomocy tego programu posiada pra- wypowiedzi.ce, które nie maja duszy.MieszajÄ… siÄ™ w nich podobne do PoczÄ…tkowo labirynt opcji i narzÄ™dzi w Photoshopie onie-siebie grafiki, bez znaczenia dla oglÄ…dajÄ…cych czy robiÅ‚ to Å›miela, jednak twórcy programu czyniÄ…c go uniwersalnymJohn, czy Jan, uniwersalność w tym przypadku jest kulÄ… u stworzyli otwarte drzwi dla każdego twórcy.Wybór dro-nogi, a nie otwartym horyzontem.gi jest sprawÄ… indywidualnÄ…, a genialność programu uczy-niÅ‚a ten wybór możliwym do dokonania.Nie można jednakNie grozi to artystom, którzy znajÄ…c puÅ‚apki omijajÄ… jeskrzÄ™tnie, zmierzajÄ…c we wÅ‚asnym kierunku, bÄ™dÄ…cym wy- zaniedbać podstaw.Rysunek i kompozycja, to elementypadkowÄ… indywidualnego potencjaÅ‚u i wolnoÅ›ci myÅ›le- wiedzy, które ciÄ…gle należy ksztaÅ‚cić.Nabycie umiejÄ™tno-nia twórczego.Czasem kosztem wiÄ™kszego wkÅ‚adu pra- Å›ci tworzenia prawidÅ‚owej kompozycji jest niezbÄ™dne, rysu-nek to podstawa, na której dopiero możemy budować na-cy, trwajÄ…cym w nieskoÅ„czoność procesie okreÅ›lania formywypowiedzi, tej która pozwoli mówić wÅ‚asnym gÅ‚osem.Za- szÄ… twórczość.Czy to kompozycja abstrakcyjna, czy reali-chÄ™cam do poszukiwania wÅ‚asnego" Photoshopa.Odnale- styczna to niedoskonaÅ‚oÅ›ci tych elementów bÄ™dÄ… widoczne,O)ozienia jÄ™zyka indywidualnego, opartego na szczeroÅ›ci wy- czyniÄ…c pracÄ™ kalekÄ….Dlatego nawet posiadajÄ…c doskona-D)powiedzi.Można to porównać do powieszenia w galerii wy- Å‚Ä… znajomość programu warto zwyczajnie siąść z ołówkiem,stawowej swoich prac, przy których czasem usÅ‚yszymy ko- kartkÄ… papieru i narysować choćby stół, okreÅ›lić go w prze-strzeni i opowiedzieć o nim jak najprostszymi prostymi me-mentarze, że wÅ‚aÅ›ciwie nie wiadomo, o co twórcy chodziÅ‚o,dlaczego użyÅ‚ takiej formy, że to coÅ› dziwnego, niespodzie- todami.Niczym zÅ‚ym byÅ‚oby przejÅ›cie etapów edukacji ar-tystycznej od podstaw, jak również poznanie zasad budo-wanego, nie wiadomo, do czego zakwalifikować, to trudnei niezrozumiaÅ‚e.Ale po wyjÅ›ciu jeszcze dÅ‚ugo prace sÄ… pa- wania przestrzeni" obrazu.UczyniÅ‚oby to niekiedy pracÄ™w Photoshopie bardziej Å›wiadomÄ…, dajÄ…c twórcy wiÄ™kszÄ…miÄ™tane i niemożliwe do pomylenia z innym.To nie Å‚atweoczywiÅ›cie, bo wypowiedz artystyczna musi być precyzyj- kontrolÄ™ nad dzieÅ‚em."grudzieÅ„/styczeÅ„ 200561EFEKTYObrazy dwutonowe20 minfilmplikiArtur KubieniecObecny stan techniki udostÄ™pnia nam wiele rozwiÄ…zaÅ„ pozwalajÄ…cych na zmianÄ™ informacji o kolorzew kwestii edycji zdjęć.W dzisiejszych czasach ingerencja w cyfrowy obraz (uzyskiwanie efektów dwuto-nowych) nie jest już wyÅ‚Ä…cznie domenÄ… komputerów, gdyż niektóre aparaty i kamery cyfrowe posiadajÄ…wbudowanÄ… opcjÄ™ sepii.Jednak zakres takich modyfikacji jest niczym w porównaniu z możliwoÅ›ciami kom-putera wyposażonego w Photoshopa.W ćwiczeniu tym zaprezentujemy, w jaki sposób można dokonać konwersji kolorowego zdjÄ™cia na dwu-barwnÄ… fotografiÄ™ o subtelnym i niepowtarzalnym charakterze.BICHROMIASama bichromia polega na uzyskaniu obrazu z dwóch barw, naj-częściej czarnej i innej, a druk obrazu bichromicznego polega wte-dy na wykorzystaniu czarnej farby i jednego koloru specjalnego.Zajmiemy siÄ™ teraz uzyskaniem takiego obrazu z naszego pliku zró-dÅ‚owego.E1oSkala szaroÅ›ciiTJOtwieramy plik, z którego chcemy uzyskać obraz dwutonowy.Zanim przystÄ…pimy do wykonania efektu bichromii musimy prze-konwertować nasz obraz do skali szaroÅ›ci.Z menu wybieramyObrazek>Tryb>Skala szaroÅ›ci (lmage>Mode>Grayscale).MusimypamiÄ™tać o tym aby przy transformacji zaznaczona byÅ‚a opcja 8 bi-tów na kanaÅ‚ (8 Bit/Channel).grudzieÅ„/styczeÅ„ 200562Efekt bichromiiPo dokonaniu konwersji pliku wybieramy polecenie Obra-zek>Tryb>Bichromia (lmage>Mode>Duotone).Standardowo w wy-Å›wietlonym oknie dialogowym Opcje bichromii (Duotone options) naliÅ›cie Typ (Type) figuruje Monochromia (Monotone).PozostaÅ‚e opcjena liÅ›cie umożliwiajÄ… pracÄ™ na obrazach dwu, trzy i czterokoloro-wych w zależnoÅ›ci od wyboru danej opcji.Ponieważ my zajmujemysiÄ™ obrazem dwukolorowym wybieramy opcjÄ™ Bichromia (Duotone).Zwróćmy uwagÄ™ na to, że po wykonaniu tego wyboru uzyskaliÅ›mydostÄ™p do Farba 2 (Ink 2).NaszÄ… pracÄ™ bÄ™dziemy wykonywali wÅ‚a-Å›nie na tych dwóch dostÄ™pnych kolorach (Farba 1 i Farba 2).Efekt bichromii - ustawieniaW pierwszym kwadracie z cienkÄ… przekÄ…tnÄ… liniÄ… mamy dostÄ™p dookna dialogowego Krzywej Bichromii (Duotone Curve), które otwie-ramy poprzez klikniÄ™cie.ManipulujÄ…c na krzywej możemy zmienićoefekt dziaÅ‚ania barwy, która jest do niej przypisana.iKwadrat drugi sÅ‚uży do wyboru barw, z jakich chcemy uzyskać " unasz dwutonowy obraz.Standardowo Farba 1 (Ink 7) jest koloremczarnym (oczywiÅ›cie kolor ten możemy zmienić).Dobieramy do niego drugi jako Farba 2 (Ink 2).Aby dobrać barwÄ™naszej fotografii należy kliknąć puste okno wyboru koloru Farba 2(Ink 2).W wyÅ›wietlonym oknie dialogowym wybieramy kolor, którychcemy zastosować.W naszym przypadku wybraliÅ›my z listy paletÄ™TBHPPPP*"*grudzieÅ„/styczeÅ„ 200563EFEKTYPANTONE® Podstawowy powlekany (PANTONE® Process coated),a z niej kolor PANTONE DS 231-1 C.Po dokonaniu wyboru zatwier-dzamy klikajÄ…c [OK\
[ Pobierz całość w formacie PDF ]