Podstrony
- Strona startowa
- Foster Alan Dean Tran ky ky Czas na potop
- Foster Alan Dean Tran ky ky Misja do Moulokinu
- Foster Alan Dean Przekleci 02 Krzywe zwierciadlo
- Foster Alan Dean Gwiezdne Wojny Nadchodzšca Burza
- Brenner Mayer Alan Zaklecie katastrofy (SCAN dal 7 (2)
- Foster Alan Dean Zaginiona Dinotopia
- Zelazny Roger & Sheckley Robert Przyniescie mi glowe ksiecia (S
- Z zab w ksiezniczki
- Feist Raymond E & Wurts Janny Imperium 01 Córka Imperium
- Arakel z Tebryzu Ksiega dziejow
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- plazow.keep.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Gdy Schweitzer zakochaÅ‚ siÄ™ w Helenie Bresslau, córce żydowskieÂgo historyka, powiedziaÅ‚ zwyczajnie: „StudiujÄ™, żeby zostać lekarzem Murzynów w Afryce.Czy chcesz spÄ™dzić resztÄ™ swego życia ze mnÄ… w.dżungli?" A ona odpowiedziaÅ‚a: „ZostanÄ™ pielÄ™gniarkÄ…, wiÄ™c jak wtedy bÄ™dziesz mógÅ‚ wyjechać beze mnie?"W Wielki PiÄ…tek roku 1913 oboje wyruszyli do Francuskiej Afryki Równikowej.Schweitzer pracowaÅ‚ tam przez ponad pięćdziesiÄ…t lat.W koÅ„cu zostaÅ‚ laureatem Nagrody Nobla i legendÄ….Czasami trudno nam bÄ™dzie dostosować kierunek naszego życia do celów otaczajÄ…cych nas ludzi tak jak to uczyniÅ‚a Helen Schweitzer.Bywa, że nasze plany bÄ™dÄ… siÄ™ różnić od ich planów.Zasada pozostaje jednak niezmienna:JeÅ›li ktoÅ› zdąża tam gdzie ty - doÅ‚Ä…cz do niegoPrzykÅ‚ad jest szkoÅ‚Ä… dla wszystkich ludzi;w żadnej innej nie bÄ™dÄ… chcieli siÄ™ uczyć.Edmund BurkÄ™[7]PotÄ™ga opowieÅ›ci o sukcesieJakiÅ› czas temu braÅ‚em udziaÅ‚ w pewnej konferencji w Atlancie i zabieraÅ‚em gÅ‚os z tej samej mównicy, co Lee Iacocca, prezes rady nadzorczej firmy, Chrysler Corporation.W przemyÅ›le samochodoÂwym panowaÅ‚ zastój i nikt nie miaÅ‚ pewnoÅ›ci, czy Chrysler przeżyje.Przemówienie prezesa byÅ‚o zatytuÅ‚owane, „WiÄ™c sÄ…dzicie, że to wy macie kÅ‚opoty!" Iacocca mówiÅ‚ przez godzinÄ™, a jego sÅ‚owa byÅ‚y porywajÄ…ce.Chociaż czÄ™sto przerywano mu oklaskami, opowiedziaÅ‚, jak Chrysler Corp.zmniejszyÅ‚ liczbÄ™ pracowników administracyjnych z 40 000 do 20 000, a mimo to fabryka produkowaÅ‚a wiÄ™cej samochoÂdów niż kiedykolwiek wczeÅ›niej.Firma znowu zaczęła przynosić niewielkie zyski.ByÅ‚a to opowieść o przejÅ›cia drogi od żebraka do milionera na skalÄ™ przemysÅ‚owÄ….WróciÅ‚em do hotelu dziwnie poruszony.Mój zawód w żaden spoÂsób nie Å‚Ä…czy siÄ™ z produkcjÄ… przemysÅ‚owÄ….Iacocca jest szefem wielkiej fabryki samochodów z Detroit, a ja psychoterapeutÄ… i autorem książek z Los Angeles.A jednak dziÄ™ki jego opowieÅ›ci o sukcesie wziÄ…Å‚em siÄ™ do pracy z nowym zapaÅ‚em i oddaniem.Tam w Atlancie zadziaÅ‚aÅ‚a ważna zasada psychologiczna: opoÂwieść o sukcesie może wspaniale inspirować.Zatem szósta zasada wydobywania z ludzi tego, co w nich najlepsze brzmi:WYKORZYSTUJ WZORCE, BY ZACHĘCAĆ DO SUKCESUDobry gawÄ™dziarz potrafi na ogół wspaniale przekonywać, ponieÂważ wie, że wiÄ™kszy wpÅ‚yw wywiera konkretny przykÅ‚ad niż zasady ogólne.Morton Hunt mówi, że kiedyÅ› lekarz zapisaÅ‚ mu lekarstwo.ZapytaÅ‚, czy nie jest niebezpieczne.Wtedy lekarz wyjaÅ›niÅ‚ krótko, a ostatecznie przekonaÅ‚ Hunta mówiÄ…c: „Sam je zażywam".David J.Moine, psycholog prowadzÄ…cy wÅ‚asnÄ… firmÄ™ w Redondo Beach w stanie Kalifornia, wykazaÅ‚, że dobry handlowiec wykorzysÂtuje przykÅ‚ady, żeby przekonać potencjalnego klienta o sÅ‚usznoÅ›ci wyboru.Gdy patrzÄ™ na nowy samochód i dealer opowiada o kilku klientach, którzy kupili ten sam model, to już sam ten fakt powiÄ™ksza zainteresowanie wozem.PrzykÅ‚ad innych ludzi przekonuje, ponieważ przemawia bardziej do serca niż do umysÅ‚u.Potrafi rozbudzić uczucia i wywoÅ‚ać zmianÄ™ postawy, przemawia bardziej do podÅ›wiadomoÅ›ci niż do Å›wiadoÂmoÅ›ci.Politolog James MacGregor Burns w książce Leadership (Przywództwo), za którÄ… otrzymaÅ‚ nagrodÄ™ Pulitzera, komentuje nieÂzwykÅ‚Ä… siÅ‚Ä™ przewodniczÄ…cego Mao Tse-tunga, którego prawdziwy geniusz polegaÅ‚ na „rozumieniu uczuć innych ludzi".A najlepiej przemawiać do uczuć, opowiadajÄ…c o ludziach, ich walce, konfliktach i ostatecznych zwyciÄ™stwach.Biblia jest ksiÄ™gÄ… rozniecajÄ…cÄ… uczucia po części, dlatego, że peÅ‚na jest dramatów ludzkiego życia.W znacznej mierze jest to zbiór bioÂgrafii ludzi z krwi i koÅ›ci, a zawarte w niej doktryny sÄ… skutecznie przekazywane wÅ‚aÅ›nie w formie tych trzymajÄ…cych w napiÄ™ciu opiÂsów.Współczesne dziennikarstwo również stosuje takie podejÅ›cie.„Reader's Digest", „People", „Guideposts", a nawet sÅ‚ynny „The New Yorker" - wszystkie te pisma odwoÅ‚ujÄ… siÄ™ do tego samego ludzkiego instynktu: chcemy wiedzieć o życiu innych ludzi
[ Pobierz całość w formacie PDF ]